lördag 11 april 2009

Kjolväder!


Våren är här! Det firar jag med att slänga ihop en liten kjol till Korven!
Jag är ju helt färsk på barnklädessömnad och jag hatar att följa mönster, barnmönstrena är visserligen mycket enkla men dom passar ju aldrig! Jämt får man ändra och dona.
Den här kjolen är helt freestylad och jag vet inte om jag är så nöjd med passformen, vill att den ska vara mer veckig men då får man ju skippa mudden...
Eftersom muddlinningen töjde sig så pass mycket efter overlocksömmen att den blev alldeles för stor på Korven så fick det bli ett litet silversnöre och öljetter och lite resår. Sen satte jag silverpaljetter på varannan klöver i nederkanten.
Hoppas Korven blir ÄNNU mer förtjust i den än hon blev första gången hon fick prova den. Då vägrade hon ta av sig den! Bra betyg till Mamma!
Ska försöka få till en livebild, inte lätt med en som bara vill kolla på korten i kameran så fort hon får syn på den.
Den känns lite folklore/bayersk tycker jag. Vad tycker ni??

9 kommentarer:

od Andulky sa...

Supersnygg! Förstår att hon blev nöjd!!

mustafa sa...

tyrolsk, kanske?

nansy sa...

Det kommer att bli jättefint med
"bolibompadrakbyxorna" under kjolen. Ska bli kul att se hur hon kombinerar.

h/saltaste bönan sa...

Vilken fin! Supercoolt tyg. Gillar verkligen kulorna/pärlorna i snodden.

Daling sa...

tyrolermodet var det jag tänkte på ju, tack!

tack för trevliga kommentarer!

jag e oftast ingen minimalist!
man får ju inte glömma detaljerna! men man får passa sig så det inte blir föööör mycket mojs!

mustafa sa...

bitte, daling, gör mig en tjänst och dela med dig av dina bästa tips. kolla min blogg för närmare instruktioner.

Strömming sa...

Snygg kjol! Jag har samma klövertyg fast tvärtom i färgerna, rött med vita klöver. Det är lite galet eftersom det är så pixligt och jag kan inte bestämma mig för om jag gillar det eller ej. Men jag gillar det mer nu när jag sett din kjol!

Daling sa...

ja strömming, jag velade lite först men bestämde mig för att gardinen var värd 35 spänn.
när jag blandade den med solid färg, alltså den gröna mudden så tycker jag den lugnade ner sig lite och kom ner på jorden...

Retro Elephant sa...

Vem skulle inte gilla den kjolen :)

Lägger en länk till din blogg, hoppas det är okej :)

//Lina