torsdag 9 april 2009

Äh! Dra mä ett par brallor!



...eller 9 rättare sagt! Pustar ut nån förbaskad typ av influensa jag haft i en vecka då fingrarna pillat med snorpapper istället för tyger och symaskiner, med undantag av en rysligt ful Makka Pakka docka som jag slängde ihop för hand en kväll när jag fick abstinens...inget att visa upp på bloggen direkt. Eller va sjutton, jag lägger upp odjuret. Nåt litet fniss kan det ju va värt!

Nåja, innan sjukan klippte jag ut massa byxor och sydde ihop och igår och idag har dessa fått mudd och en liten Daling-logga i bak på mudden. Samtliga är i stl 80-86 så nästa omgång blir i en annan storlek.




Ja här har vi alltså Makka Pakka i egen hög person! Visst e han ståtlig!?
Ångrar lite att jag inte tog kort under arbetets gång till att göra en tutorial till denna skönhet för att dels kunna visa upp mina skills, hur jag kunde lyckas så bra, och dels för att andra ska få chansen att skapa detta charmtroll!

13 kommentarer:

od Andulky sa...

Underbara brallor!!

Lallis/Helene sa...

Åh så många härliga byxor! Och Makka Pakka ser ju verkligen ut som ett charmtroll :)

h/saltaste bönan sa...

Makka Pakka är fantastisk!

F . A . E - Mjuka kläder för goa barn sa...

Vad många härliga brallor i underbara mönster och färger.

Anonym sa...

Makka Pakka är en av minstingens favoriter, kanske ska försöka mig på att göra en också. Bra tips! /Mian

Daling sa...

Tack för alla trevliga kommentarer!
Jaaa fler Makka Pakkas åt barnen!!
Jag gjorde den åt dottern etersom hon ÄLSKAR Makka Pakka å sen va hon ju sjuk o hade feber...
Han fick några pussar, glass-spåren syns fortfarande på honom, men annars har hon inte adopterat honom än...Jag kanske måste göra honom lite finare...=/

LillaBarn sa...

Visade Makka Pakka för min dotter (som älskar In the Night Garden),och hon blev alldeles till sig. Så den får nog ganska högt betyg ändå tycker både jag och Jade. Fina byxor också!! Glad Påsk!

Mimmi sa...

Åh, här är det en som skall knåpa ihop en Macka Packa. Tack så jättemycket för inspirationen!!!!!

Krimskrams sa...

Hihi, här är en till med barn som älskar makka pakka! Underbara byxor. Är de fodrade?

Din blogg är en riktig inspirationskälla så jag lägger till den bland mina favoriter.

Daling sa...

tack och glad påsk på er andra me!
nä dom är inte fodrade, de flesta tygerna är åt det liiiiite kraftigare hållet och modellen är så pass lös ändå. skönt med tunnt på sommaren när man ändå vill täcka benen.

mustafa sa...

är det bara jag som inte vet vem makka pakka är?

Daling sa...

kl 17.30 på svtB/barnkanalen, eller sök på makka pakka på youtube! han e klockren!

Bobo/Rumba de kransen sa...

Ha ha, jag dör! Måste visa Makka Pakka för min son imorgon...Byxorna var för övrigt kanon också.