onsdag 15 april 2009

Byxor IGEN!



Ja, det behövdes en liten present till en liten "M".
Tanken var att jag skulle använda ett lite tunnare denimtyg med stretch men det räckte inte så jag rotade igenom sambons jeansgömmor- snacka om att karln har ett överflöd! Vet inte hur många jeans det fanns i garderobens överskåp som sparas tills när han "gått ner lite i vikt"...Yeah right! Bara deprimerande att ha massa jeans som man inte kommer i eller "sitter fel just nu"!
Ska smyga upp på natten och klippa hål i samtliga par som passerat bäst före datumet, dvs ALLA!!

Moahahahahaha

Den lilla fickan som jag vändsydde fick ett litet "M" och sen blev det den röda mudden som fick sätta livet till, en schysst modell som tydligen enligt modern satt jättebra också.
Bilden blev väldigt ljus på vissa ställen, det som ser slitet ut är inte alls i så där stark kontrast till resten av byxan.
Lite tjatigt att visa upp den här modellen hela tiden, jag har lätt för att snöa in mig på en modell och göra den till döds...Men den e ju så enkel och går så snabbt att sy! Det var iaf i en större storlek än de andra paren jag sytt, det ni!

10 kommentarer:

od Andulky sa...

Snygga! Bra jobbat! Jag har också kasserat några av makens gamla jeans ;-).. Kul med Met på bakfickan!

Bobo/Rumba de kransen sa...

Men varför ändra ett vinnande koncept när man har ett som äger?!

Anna-Snoddas sa...

Snygga! Ska också klippa lite i sambons jeans! ;)

Strömming sa...

Man kan aldrig sy för många byxor! Dessa jeans ser jättefina ut!

Jag fick 3 par jeans av mamma för att sy m till I. Det är ett av mina kommande projekt. Så kul att se hur re-don sprider sig på bloggarna!

Så du är också en Uppsaling! Vi är några som brukar sambeställa fårn Jofotex och JNYdesign och så, säg till om du vill hänga på en sån bestöllning. JNYdesign är ju på G med nya tyger snart och ju fler metrar på en beställning desto billigare meterpris!

Daling sa...

jo dom blev fina, men nu har jag tråkat ut mig själv ordentligt, ska plocka fram skissblocket och sy nåt nytt!

ströming; i see, ska komma ihåg det! jag beställer aldrig saker på nätet förutom på ebay o tradera typ så jag har ingen koll på vad som finns...

mustafa sa...

du kanske kan sy på sådan där mudd på sambons brallor så han får hjälp att hålla magen indragen. sen drar du iväg på nya äventyr, syr och pimpar kläder och bevisar för oss att more-is-more!

Daling sa...

hehe bra tips där mustafa! kan inte du sy en elefanttröja som matchar också?? gärna loose-fitting runt kaggen, min mudd pallar kanske inte att hålla in mer fläsk än 120 bahr/cm2...

Lotta Sultan sa...

haha!
stackars karl´n.
bara du inte prackar på honom solhattar och små blommiga solhattar nu till sommaren.

Lotta Sultan sa...

hättor var det ju,
dom som var blommiga....i inlägget över.

Daling sa...

fnurr, nja blommigt kanske blir lite over the top men något snyggt biltyg kanske kan funka!?