måndag 30 mars 2009

Äppel päppel!


I går natt testade jag ett byxmönster, ändrade lite med att sätta muddar istället för linning och fåll. Resultatet blev riktigt bra tycker jag, dom funkade på min smala lilla plutt.
Tyget är så himla härligt, äppelblommor!

Det är så himla kul att sy något som går så snabbt ju! Inga kantband eller annat jox, bara att sy ihop! Så här ska sys brallor minsann!
Får se om jag ska krångla till det lite iaf med fickor i bak i muddtyget och ha "Daling" etiketten på ena...Det blir ju så himla lätt annars och det är man ju inte van vid...

Ska tillägga att bilden är ganska ljus, så tyget är något mörkare och mudden är röd, inte rosa om nån trodde det. Ville helst ha svart mudd men hade ingen hemma. Men det blev ju snyggt ändå!

9 kommentarer:

Lallis/Helene sa...

Jättefina byxor! Tyget var ju superfint!

Daling sa...

Tackar! Ja visst är tyget så man nästan kissar på sig lite!

Nette sa...

ljuvligt tyg, och fina blev ju brallorna

Bobo/Rumba de kransen sa...

Skitfina och vilket grymt tyg!

Marie och Elsa sa...

Åh vilket härligt tyg!!! Och fina byxor!! Sådana skulle jag gärna köpa! Du gör skitsnygga kläder överhuvudtaget juh men det här tyget var ju extremt fint!

Daling sa...

Tack igen!

Själklart får du tjacka ett par Marie, jag hade tänkt sy upp ett antal brallor till försäljning!

Retro Elephant sa...

Härliga äppel-brallor och fin blogg!

//Lina

Anonym sa...

snygga byxor. är de nåt foder i eller bara de tyget?

tyget va grymt snyggt, läckert med rött till

Daling sa...

tack, nä inget foder i.